Czy warto wybrać się do Etiopii?

Etiopia to kraj dla osób które są gotowe na zderzenie z inną rzeczywistością. Musicie się nastawić na duże kontrasty, sceny ściskające serce i niesamowitych ludzi, którzy mimo wszechobecnej biedy cieszą się z najmniejszych rzeczy. Potrafisz poradzić sobie z różnicami kulturowymi, nie spodziewasz się luksusów i masz otwarty umysł i serce. Etiopia jest dla Ciebie.

Portrety z doliny rzeki Omo

przed, czyli plan doskonały Planując zdjęcia na wyprawie do wiosek plemion zamieszkujących dolinę rzeki Omo w Etiopii przygotowaliśmy do naszego Nikon D7500 standardowe obiektywy zmiennoogniskowe, stałkę 35mm, blendę, statyw. Dodatkowe baterie, bo z…

Plemię Mursi – wojownicy z doliny rzeki Omo

Wyprawa do plemienia Mursi jest jednym z głównych punktów wyjazdów turystycznych na południe Etiopii. Po bardzo skromnym śniadaniu, około dziewiątej rano wyjeżdżamy z Jinka Resort, Resort? hmm… Hotel to duże słowo, pokoiki w domkach…

Z wizytą u Dassanech

Dassanech to plemię zamieszkujące najdalsze tereny Etiopii południowej znajdujące się w delcie rzeki Omo. Są to półpustynne ziemie położone tuż przy granicy z Kenią i Sudanem Południowym. Jest to także plemię, gdzie rytuał…

Kobiety Hamer z doliny Omo

Plemię Hamer to najliczniejsze plemię zamieszkujące dolinę Omo. Według informacji otrzymanych od lokalnego przewodnika, obecnie żyje ich około 75 tyś. Było to drugie z plemion, których wioskę mieliśmy okazję odwiedzić. Oczywiście liczyliśmy na…

Podróż na południe Etiopii do Turmi, ciekawe spotkania.

Kontynuujemy podróż na południe Etiopii do miejscowości Turmi. Podróż po drogach południowej Etiopii to ciekawe przeżycie. Stada krów, krzyczące dzieci, wraki ciężarówek i spotkania z młodzieńcami uzbrojonymi w maczety. Jadąc konwojem samochodów terenowych…

Krokodyle z jeziora Chamo, Arba Minch w Etiopii

Po przejechaniu około 500 kilometrów na południe od stolicy Addis Ababa dotarliśmy do niewielkiej miejscowość Arba Minch. Ze względu na położenie, w połowie drogi do Doliny Rzeki Omo, a także urok tego miejsca, jest…

W drodze na południe Etiopii

Po tygodniu spędzonym na północy Etiopii wsiadamy do dżipa, który będzie naszym środkiem transportu przez kolejny tydzień. Z samego rana ruszamy z Addis Abbeba zatłoczoną drogą w kierunku Turmi i rozpoczynamy naszą wyprawę…

Lalibella – kościoły wykute w skale

Chrześcijaństwo nie jedno ma oblicze Będąc wychowanym w kulturze i wierze katolickiej, szczególnie w Polsce łatwo zapomnieć, że poza kościołem rzymsko-katolickim, prawosławnym i protestanckim, chrześcijaństwo ma także inne, o wiele starsze, barwne i…

Plan naszej podróży

• Dzień 1 – Wylot z Warszawy do Wiednia (LOT) i dalej z Wiednia do Addis Abbeby (Ethiopian Airlines)
  • Dzień 2 – poranny przylot do ADDIS ABEBA i zwiedzanie miasta (góra Entoto 3200 m n.p.m., Katedra Św. Trójcy, Muzeum Narodowe)
  • Dzień 3 – wylot do BAHIR DAR, wioska Tis Isat, wodospady na Nilu Błękitnym, Jezioro Tana – wizyta w Ura Port, zwiedzanie Ura Kidan Mehret
  • Dzień 4 – przejazd do Gonder – zwiedzanie Fasil Ghebii, Fasilidas Palace
  • dzień 5 -wypad w Góry Simien (pobyt w parku narodowym, spotkanie z małpami dżeladami brunatnymi), wizyta we wiosce Felaszów
  • dzień 6 – przelot z Gonder do Lalibeli (przez Addis) – zwiedzanie wykutych w skałach światyń
  • dzień 7 – przelot z Lalibeli do Aksum – zwiedzanie granitowych obelisków, pałacu Królowej Saby i kościoła Św. Marii, na terenie którego jest Arka Przymierza (według Etiopczyków :))
  • dzień 8 – wylot z Aksum do Addis Abbey – zwiedzanie muzeum etnograficznego, kościoła…..,przejazd przez największy targ w Etiopii, zakupy w stolicy (kawy i pamiątek)
  • dzień 9 – przejazd z Addis Abbeby do Arba Minch – po drodze wizyta we wiosce Sodo
  • dzień 10 – wizyta we wiosce Chencha (lud Dorze), po południu rejs po jeziorze Chamo
  • dzień 11 – przejazd z Arba Minch do Turmi – wieczorem wizyta we wiosce Hamerów
  • dzień 12 – przejazd z Turmi do Jinki – rano wyjazd z Turmi do Omorate i spotkanie z plemieniem Dassanches, następnie zwiedzanie wioski z mieszkańcami plemienia Aro i przejazd do Jinki
  • dzień 13 – rano wyruszyliśmy do Parku Narodowego Mago i odwiedziliśmy plemię Mursi, a po południu byliśmy w lokalny muzeum w Jince gdzie znajdują się informacje o plemionach zamieszkujacych dolinę rzeki Omo
  • dzień 14 – przejazd z Jinki do Arba Minch – po drodze zwiedzanie formacji skalnych “New York” i wizyta we wiosce Konso
  • dzień 15 – przejazd z Arba Minch do Awasy – po południu rejs po jeziorze Awasa
  • dzień 16 przejaz z Awasy do Addia Abbeby – rano wizyta na targu rybnym w Awasa, a później przejazd do stolicy Etiopii

Co z malarią i szczepieniami

Przed jakimkolwiek wyjazdem do krajów Afryki warto wybrać się do lekarza medycyny tropikalnej. Zabierz ze sobą plan podróży. Dobry lekarz powie Ci kiedy i czy warto brać leki zapobiegające malarii w podróży i jakie szczepienia musisz zrobić. Pomyśl o tym na 6 tygodni przed wyjazdem lub wcześniej.
Pamiętaj na malarie nie ma szczepionki. W trakcie naszej podróży nie braliśmy leków przeciw malarii, ale byliśmy w okresie kiedy nie było komarów. Bardzo dbaliśmy o nasze moskitiery, środki odstraszające komary, MUGGA była naszym przyjacielem cały czas.

Co spakowaliśmy do Etiopii

• Obowiązkowo – paszport ważny minimum 6 miesięcy, gotówkę, leki, aparat, power banki,
  • Torba – Miękka torba podróżna, na dwóch kółkach sprawdziła się nam najlepiej. W trakcie podróży na południe jedną z toreb zostawiliśmy w Addis Abeba. Tak da rady spakować się w jedną torbę 🙂
  • Apteczka – leki anty biegunkowe – larem, smecta, elektrolity, nospa, leki przeciwgorączkowe (paracetamol), krople do oczu, plastry, malarone, dermatol,
  • Owady – mugga, coś na ukąszenia np. fenistil, wtyczka na komary do gniazdka, coś na pchły np. Sabunol
  • Ubrania – przewiewne, lekkie ubrania przeciwdeszczowe, buty: klapki, sandały i pełne, nakrycie głowy,
  • Higiena osobista – żel pod prysznic, szampon, środki do higieny jamy ustnej, talk, mokre chusteczki, płyn antybakteryjny, krem z filtrem UV
  • Czas wolny – słuchawki, książka, głośnik
  • inne – moskitiera i wkładki do śpiworów (zależy gdzie będziecie spać), świeczki i zapałki, latarka, scyzoryk (zawsze się przydaje), okulary przeciwsłoneczne,
  • elektryczność – jak w Polsce, nie potrzebne są adaptery.